Nigeria on tunnettu ilmiömäisestä innostuksesta luksustuotteita kohtaan vaikka suurimmalla osalla kansasta ei niihin ole varaa. Jo pitkään nigerialaiset ovat komeilleet eri metropolien kuten Lontoon ja Dubain ostajalistojen kärkitilastoissa. Sieltä yleensä löytyy kiinalaiset, arabit, venäläiset ja nigerialaiset. Nigeria on edelleen champagnea eniten kuluttavista maista. Mitä enemmän nigerialaiset altistuvat luksustuotteille niin sitä sofistukoituneempa niiden kulutuksestä yleensä tulee. Nyt selkeästi tännekin on valtautunut “luksus investointina” ajattelu jossa tuotteilla on kauneusarvon lisäksi myös sijoitusarvio.
Nigeria on sen kokoinen maa että jopa harvinaisille luksustuotteille löytyy tilausta. Yksi harvinaisimmista viskipulloista, jota tuotettiin vain 50 kpl, myytiin viime vuonna Nigeriaan. Tärkeintä Nigeriassa on löytää sopiva kumppani joka oppii, mukautuu ja keskittyy markkinan muuttuessa.
Kuva: Collectors Evening: Asset Value & Investing tapahtuma Lagos Nigeria.